e-Kiosk.pl - Cyfrowa Polska 2/2010

czytaj

Cyfrowa Polska

2/2010 (11.02.2011)

Liczba stron: 76

Dostępne na:

 
Pojedyncze wydanie
25.00 zł

Opis

Jakie miejsce technologii teleinformatycznych w naszym życiu pokazały tegoroczne wybory; musimy walczyć z mitami – rozmowa z Jackiem Murawskim, prezesem polskiego oddziału Microsoftu; od koncepcji do technologii – rozmowa z Małgorzatą Gawrysiak, dyrektorem handlowym Grupy Produktowej Conact Center i Aplikacji Biznesowych w NextiraOne; coraz częściej samorządy budują szerokopasmowe sieci za unijne pieniądze; projekt e-świętokrzyskie; komórkowa wojna o centra uzdrowisk; co oferuje leasing operacyjny IT; bez nowych technologii nie będziemy się rozwijać – rozmowa z Piotrem Całbeckim, marszałkiem województwa kujawsko-pomorskiego; wizualizery trafiają na wyposażenie szkół; projekty wielkie i całkiem małe, czyli informatyka na uczelni; polskie piśmiennictwo w sieci; monitory sieciowe w praktyce; podstawowymi korzyściami z wdrożenia profesjonalnego systemu informatycznego w szpitalu są poprawa jakości usług świadczonych pacjentom i oszczędności; chore przetargi w służbie zdrowia; badanie polskich sieci bezprzewodowych (woj. śląskie); parkowanie bez bilonu; ekonomia bezpieczeństwa informacyjnego, a ryzyko szpiegostwa gospodarczego; druk: koszt (nie) kontrolowany; WiMAX – czas na przyspieszenie; czy sieć bezprzewodowa może w urzędzie zastąpić kablową; blaski i cienie licytacji elektronicznej; kiedy i jak w zamówieniu publicznym można posłużyć się zasobami innych podmiotów.

Cyfrowa Polska jest dwumiesięcznikiem o technologiach teleinformatycznych w sektorze publicznym. Adresatami pisma są osoby podejmujące kluczowe decyzje dotyczące rozwoju gminy, powiatu, regionu, szkoły, czy szpitala. Cyfrowa Polska trafia również do administracji rządowej i parlamentu. Poruszamy także zagadnienia, które choć wykraczają poza sektor publiczny, dotyczą nas wszystkich, a więc mają publiczny charakter. Stąd w piśmie takie działy, jak „Technologie w służbie publicznej”, czy „Energetyka i infrastruktura”.
Nasz dwumiesięcznik jest autorskim projektem wydawnictwa ITR. Jego wyjątkowość polega m.in. na tym, że w jednym piśmie spotykają się treści adresowane do powszechnego w naszym systemie ustrojowym trójkąta decyzyjnego: samorząd – szkoła – szpital. Drugą sprawą wyróżniającą Cyfrową Polskę, jest sposób prezentacji treści, który można streścić w zdaniu: minimum technologii, maximum wiedzy dla użytkownika. Decydenci nie są technologami. Nie muszą wiedzieć jak to działa, ale powinni wiedzieć co to daje. Udzielanie odpowiedzi na to pytanie jest podstawowym zadaniem Cyfrowej Polski. Dlatego, choć łamy pisma są otwarte dla dostawców, głównymi bohaterami każdego wydania są użytkownicy teleinformatyki. Z tych powodów mimo krótkiego istnienia na rynku, Cyfrowa Polska jest ważnym kanałem komunikacji między branżą IT, a odbiorcami z sektora publicznego.

czytaj więcej zwiń opis