Małgorzata Gąsiorowska żegna kompozytora Juliusza Łuciuka, a Katarzyna Gardzina – tancerkę Ewę Głowacką.
Marta Beszterda sprawdza, jak wielkim problemem w polskim i światowym życiu muzycznym jest nierówność płci. Monika Szpyrka zdradza, czy jako kompozytorka spotkała się z dyskryminacją oraz opisuje, w jaki sposób odnosi się do problemu równości płci w swojej muzyce. Ewa Bogusz-Moore, dyrektorka NOSPR, zdaje relację z paryskiego konkursu dla dyrygentek La Maestra.
Relacje z 24 Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, Gdańskiego Festiwalu Muzycznego, cyklu koncertów Przed Wielkim Konkursem, festiwalu Paweł Mykietyn – konteksty, gdańskich Organów Plus, spektaklu Izolacja w Teatrze Wielkim w Poznaniu, Zazy Leoncavalla w Theater an der Wien, Der Tramgörge Zemlinskiego w Opéra National de Lorraine w Nancy.
Sylwia Wachowska donosi, co prasa nowojorska pisze o muzyce w dobie pandemii.
Przegląd dorobku fonograficznego Jana Krenza; recenzje nowych płyt Andrzeja Stasiuka i Mikołaja Trzaski, zespołu Lumpeks, Aleksieja Lubimowa, Accademia Strumentale Italiana, albumu z pieśniami Henryka Mikołaja Góreckiego, wydawnictw wytwórni Kairos z utworami Lugiego Nona i Giacinta Scelsiego, a także książki Agnieszki Pindery Patkowski. Ambasador muzyki z Marsa.
Maciej Grzybowski kreśli portret Andrzeja Czajkowskiego w 85 rocznicę urodzin wybitnego pianisty i kompozytora. Beata Bolesławska-Lewandowska przypomina tekst Zygmunta Mycielskiego o Symfonii pieśni żałosnych Henryka Mikołaja Góreckiego w 10 rocznicę śmierci kompozytora. Maciej Kierzkowski sprawdza, czym były „tromby Bugla”, które Fryderyk Chopin słyszał w Sochaczewie.
Olgierd Pisarenko kontynuuje opowieść o Festiwalu Międzynarodowego Towarzystwa Muzyki Współczesnej w 1939 roku.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.