Z okazji 75 rocznicy wydania pierwszego numeru „Ruchu Muzycznego” o historii pisma piszą Beata Bolesławska-Lewandowska, Danuta Gwizdalanka, Małgorzata Komorowska oraz byli redaktorzy naczelni: Ludwik Erhardt, Olgierd Pisarenko i Tomasz Cyz.
Fragmenty najważniejszych tekstów, które ukazały się w „Ruchu Muzycznym” od 1945 do 2019 roku.
Maciej Łukasz Gołębiowski zastanawia się, dlaczego oprócz „RM” „nie było u nas i nie ma pisma o muzyce klasycznej, które przetrwałoby długie lata”.
Relacje z festiwalu NeoArte – Syntezator Sztuki, Poznańskiej Wiosny Muzycznej, 32 Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów.
Recenzje nowych płyt Diany Damrau, Elīny Garančy, Ermoneli Jaho i Camilli Nylund, Ensemble Pygmalion, Le Concert Spirituel, albumów z kameralistyką Haliny Krzyżanowskiej i pieśniami Emanuela Kani, a także książki Grzegorza Mani Muzyka w prawie autorskim.
Bassem Akiki, dyrygent i kompozytor, nowy dyrektor muzyczny Opery Wrocławskiej opowiada, jak znalazł się w Polsce i dlaczego tu został.
Jan Topolski oprowadza po parku Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach.
Olgierd Pisarenko śledzi burzliwe losy stradivariusa „Herkules”.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.