Czy współczesny krytyk muzyczny to kolekcjoner lajków? O statusie krytyka kiedyś i dziś pisze Aleksander Laskowski. O blaskach i cieniach blogowania opowiada Dorota Szwarcman w rozmowie z Izabelą Smelczyńską. Fałszywe dylematy oraz kłopoty blogosfery muzycznej opisuje Mateusz Ciupka.
Relacje z festiwali Katowice Kultura Natura, Musica Electronica Nova, XXIV Forum Sztuki Współczesnej im. Witolda Lutosławskiego, koncertów Sinfonii Iuventus, NOSPR, Filharmonii Narodowej oraz spektakli w Warszawskiej Operze Kameralnej, Operze Śląskiej w Bytomiu i Teatro Real w Madrycie.
Recenzje płyt Ratas del viejo Mundo, La Compagnia Del Madrigale, Marty Forsberg, NOSPR z muzyką Dymitra Szostakowicza, Sinfonii Varsovii pod dyr. Jerzego Maksymiuka, Radical Polish Ansambl, Cezarego Duchnowskiego i Magdaleny Bojanowicz, Jaimie’go Brancha, albumu z muzyką Wysp Księżycowych oraz książki „Historia śpiewu” z Wydawnictwa Astraia.
Józef Opalski wspomina Milvę, Karolina Dąbek pisze o muzyce klasycznej w reklamach, a Beata Bolesławska-Lewandowska sięga do teki Zygmunta Mycielskiego w poszukiwaniu śladów Karola Szymanowskiego.
Trzeci odcinek „Historii artysty” – wspomnień Wiktora Brégy.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.