O muzycznych emigrantach różnych narodowości piszą Izabela Smelczyńska, Katarzyna Gardzina i Jan Topolski. Ponadto rozmowy Jacka Marczyńskiego z Wadimem Brodskim i Victorią Vatutiną.
Recenzje spektakli: „Il Trionfo. Her Temple” w Nationaltheater Mannheim, „Piplaja” w Teatrze Syrena oraz koncertów w Warszawie, Szczecinie, Katowicach i Bielsku–Białej.
Magdalena Tejchma pisze o kulturze muzycznej Turcji.
Recenzje ponad 11 płyt, w tym najnowszego albumu Ivo Pogorelicia, „Wariacji Goldbergowskich” w wykonaniu Jeana Rondeau czy chopinowskiego krążka Bruce’a Liu, a także książek „Telemann” Karola Rafała Buli z serii „Małych Monografii” PWM i „Manager muzyczny” Marty Sołtys.
Barbara Bogunia kreśli sylwetkę George’a Crumba i proponuje płyty z muzyką niedawno zmarłego kompozytora. Michał Bajer kontynuuje cykl „Łapanie za słowa”.
Następny odcinek wspomnień Wiktora Brégy.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.