e-Kiosk.pl - Ruch Muzyczny 24/2022

czytaj

Ruch Muzyczny

24/2022 (01.12.2022)

Liczba stron: 48

Dostępne na:

 
Pojedyncze wydanie
5.90 zł
125,00 zł

Opis

W numerze między innymi:
Nie wierzcie w dogmaty – radzi Daniel Stabrawa w okładkowej rozmowie z Mateuszem Borkowskim.
Krytyka zobowiązuje – kontynuujemy temat, oddając głos osobom z zewnątrz krytycznej bańki – specjalistce komunikacji językowej Katarzynie Osior-Szot oraz psycholożce Małgorzacie Sierszeńskiej-Leraczyk. Kuba Krzewiński kieruje kilka próśb do osób zajmujących się krytyką muzyczną.
Relacje z festiwali: Jazz Jantar w Gdańsku, Joy & Devotion w Londynie, Weekend z Niepodległą w Zielonej Górze, Musica Privata w Łodzi, koncertów w Krakowie i Warszawie oraz spektakli: „Salome” w Paryżu, „Holender tułacz” w Hamburgu i „Stabat Mater” w Teatrze Wielkim w Poznaniu.
Recenzje dwunastu albumów, m.in. „Fantazji” Telemanna na skrzypce solo w wykonaniu Małgorzaty Malke, „Winterreise” w wykonaniu Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały a także kompletu nagrań Carla Seemanna dla Deutsche Grammophon, rozmowa Magdaleny Tejchmy z Andrzejem Bieńkowskim, autorem książki „Trzymałem węża w garści” oraz recenzja zbioru „Hungarian Fiddle Tunes”, który ukazał się nakładem Schott Music.
Dominik Strycharski pisze o nieprostej historii współczesnego fletu prostego, Danuta Gwizdalanka kontynuuje cykl Tajne/Muzyczne.
Kolejna część cyklu Wiktor Brégy. Historia artysty.

„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.

czytaj więcej zwiń opis