Coupé na każdą kieszeń – dwudrzwiowe pojazdy od zawsze uważane były za symbol bogactwa, tymczasem na rynku klasycznych coupé można dziś znaleźć auta w całkiem przystępnej cenie; dwie supergwiazdy polskiego transportu – co prawda Janusz Rewiński śpiewał tak przed laty o starym Starze i jego kierowcy, ale to właśnie Żuk i Nysa na stałe wpisały się w krajobraz polskich dróg i (nie tylko wiejskich) targowisk; duży modernizator – Polski Fiat 125p, potocznie zwany Dużym Fiatem, był autem, któremu polska motoryzacja wiele zawdzięcza – to właśnie dzięki tej licencji zaczęto unowocześniać zacofany przemysł; Maciej Wisławski, ogrodnik rajdowcem – miał uprawiać ogórki w szklarniach w Skierniewicach, a tymczasem stał się najbardziej utytułowanym polskim pilotem rajdowym; lista alternatywna – ci, którzy nie lubili iść za tłumem, już w latach 60. ubiegłego wieku nie musieli wybierać wyłacznie aut produkcji niemieckiej – na alternatywnej liście znajdowało się całkiem sporo propozycji 4-drzwiowych limuzyn.
„Auto Świat Classic” (na licencji „Auto Bild Klassik”) to specjalne wydanie „Auto Świata” przygotowane przez redakcję tego tygodnika. Jest poświęcone klasycznym samochodom, zarówno starszym, jak i młodszym. W magazynie zawarte są porady dotyczące eksploatacji i zakupu takich aut.
czytaj więcej
zwiń opis