Chodzi nie tylko o największą od dawna liczbę stron poświęconych na ten dział, ale też o jego niesamowite zróżnicowanie tematyczne i fakt, że obrodziło w nim dłuższymi (trzy- i czterostronicowymi) tekstami. Otwiera go artykuł DaeLa poświęcony odesłanej niedawno na emeryturę technologii Flash, której wiele zawdzięcza nie tylko internet, ale i gamedev (4 strony). Ten sam autor wspomina Duke Nukem 3D z okazji 25-lecia tego kultowego tytułu (4 strony), a także przywołuje słynne produkcje (Donkey Kong! Doom! Warcraft!), które stały się tym, czym są, ponieważ ich twórcom nie udało się zdobyć licencji na znane marki (2 strony). Spikain rozpisał się o swojej ulubionej konsoli, Nintendo 3DS, i grach, które trzeba na niej ograć (4 strony).
Smuggler z kolei zagrzebał się w historii wirusów komputerowych, czego efektem jest pierwsza część artykułu na ten temat (3 strony). Do tego dołożył czterostronicowy tekst o emotikonach i emoji. Otton przyjrzał się wydarzeniom na giełdzie związanym z Cyberpunkiem 2077 (2 strony), a z okazji 25-lecia „Toy Story” w duecie z Cerebrum przygotował trzy strony o narodzinach tej przełomowej animacji. Maciej Bachorski uzupełnił naszą recenzję Hitmana 3 o historię tego cyklu (4 strony), a w Dałbym Dychę wychwala Somę. Bartłomiej Kluska przeniesie was w czasie do początków telewizji satelitarnej w Polsce (2 strony), Arkadiusz „Cascad” Ogończyk zajął się wyobrażeniem szatana w grach wideo (3 strony), a Rafał Sankowski wyjaśnia, dlaczego Titan Quest jest Grą Wiecznie Żywą. Dużo tego, prawda? A to wciąż nie wszystko, bo mamy też Magazyn Kulturalny (4 strony), Szpile, sześć felietonów pełnowymiarowych (Ninho, Ranafe, Pita, spikain, Berlin, Krigore) i trzy krótsze (Siekiera, spikain, Smuggler).
Ufff, Publicystykę mamy omówioną, cofnijmy się teraz do początku magazynu. Znajdziecie tam dział Info, a w nim m.in. większy materiał o powrocie Lucasfilm Games i mile widzianym ożywieniu na poletku gier starwarsowych. Mieliśmy też jednak niedawno wieść niezwykle smutną – zmarł Papcio Chmiel. Jego komiksy były bliskie sporej części redakcji, więc złożyliśmy Papciowi hołd na dwóch stronach. Dział W produkcji przywita was tylko jedną tradycyjną zapowiedzią, Mass Effect: Legendary Edition (Smuggler), ale dla równowagi postawiliśmy pieczątkę „Już graliśmy” aż przy ośmiu tytułach, wśród których znalazły się m.in. Resident Evil Village (Ninho), Everspace 2 (Krigore), Monster Hunter Rise (Otton), King Arthur: Knight’s Tale (Cursian) i polski Uboat (DaeL). Nie zapomnieliśmy też o AR (wciąż czterostronicowym).
Noworoczna posucha odchudziła nam dział Recenzje, ale szczęśliwie wciąż jest co w nim polecić. Tuż za GameWalkerem przyczaiła się siedmiostronicowa analiza Hitmana 3 (Siekiera), cztery kolejne strony poświęciliśmy natomiast na polskie The Medium (Ninho). Zrecenzowaliśmy łącznie 18 gier i choć wymieniłem już te głośne, warto też zainteresować się perełkami w postaci Cyber Shadow (Otton) i Wattam (Ranafe). Po pełną listę zrecenzowanych produkcji zapraszam do spisu treści. W dziale Technologie błyszczy sześciostronicowy Megakonfigurator, ale znalazło się też miejsce na testy NIESAMOWITEGO monitora Samsung Odyssey G9, słuchawek SteelSeries Arctis 7X i Turtle Beach Stealth 700 gen 2, myszki HyperX Pulsefire Haste i klawiatury Modecom Volcano Lanparty RGB BT.
„CD-Action” to lider na rynku magazynów poświęconych grom komputerowym oraz konsolowym w Polsce i jedno z największych europejskich czasopism o tej tematyce, które swoją renomę buduje już od 24 lat. W każdym wydaniu doświadczony zespół redakcyjny oferuje czytelnikom fachowe,atrakcyjnie ilustrowane zapowiedzi nadchodzących gier, recenzje rynkowych nowości, nietuzinkowe artykuły publicystyczne, a także dział technologiczny obejmujący m.in. poradniki sprzętowe.