Poloneza czas zacząć, czyli Konkurs Chopinowski! Adam Suprynowicz omawia wydaną niedawno pracę czworga badaczy z Instytutu Kultury Polskiej UW „Chopinowskie igrzysko”. Kacper Miklaszewski wyznaje, dlaczego nie lubi konkursów. Jakub Puchalski pisze o artystach wylansowanych bez konkursowych laurów. Krzysztof Stefański sprawdza fortepiany, na których grają uczestnicy Konkursu.
Relacje z festiwali: Warszawska Jesień, Wratislavia Cantans, Festiwalu Goldbergowskiego oraz Konkursu Muzyki Polskiej w Rzeszowie, a także ze spektakli: „Złoty smok” P. Eötvösa w Krakowie, „Fidelio” w Operze Bałtyckiej i „Rinaldo” w Polskiej Operze Królewskiej.
Leszek Bernat w korespondencji z Bukaresztu o relacjonuje 25 edycję George Enescu Festival.
Recenzje nowych nagrań smyczkowej kameralistyki Krzysztofa Pendereckiego, kompletu dzieł Zacary da Teramo i muzyki Josquina w wykonaniu Gesualdo Six, edycji jubileuszowej Alexandra Zemlinskiego, a także perkusistki Evelyn Glennie, improwizatora i saksofonisty Colina Webstera, albumów „Right Before It Started”, „Música para cinta magnética” oraz książki „forte-piano” Ewy Pobłockiej wydanej przez słowo/obraz/terytoria. Małgorzata Sternal odpowiada na recenzję Ani Karpowicz.
Jacek Marczyński wspomina Teresę Żylis-Garę. Teresa Chylińska pisze o „nieznanej” „II Symfonii” Karola Szymanowskiego.
Wiktor Brégy. Historia artysty – W świecie stworków, myśliwych, giermków i jeńców etiopskich
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.