Czy i jak śpiewać operę po polsku? W kontekście odbywającego się w Warszawie Konkursu Moniuszkowskiego Małgorzata Komorowska zastanawia się nad tym, czy istnieje polska szkoła wokalna. Jacek Marczyński rozmawia z Danutą Bernolak o polskich śpiewakach za granicą. Tomasz Pasternak stawia zasłużony pomnik coachom wokalnym – cichym bohaterom niejednego wybitnego spektaklu.
Relacje z festiwali: Kody w Lublinie, Wittener Tage für neue Kammermusik, Nowa Tradycja w Warszawie oraz spektakli: „Król Roger” w Szczecinie, „Tannhäuser” w Hamburgu i „De Bekeerlinge” w Antwerpii.
W korespondencji zagranicznej Ostap Manulak pisze o współczesnej muzyce ukraińskiej.
Rozmowa z Jerzym Artyszem – fragment opublikowanego przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne wywiadu-rzeki Aleksandra Laskowskiego i Sylwii Wachowskiej.
Sylwetka Nateli Swanidze, czyli nowy odcinek cyklu Jana Topolskiego „Światy równoległe”.
Kolejny odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.