W Ukrainie muzy nie milkną – po roku od rozpoczęcia inwazji Rosji na naszego wschodniego sąsiada Weronika Zinczenko pisze o sytuacji artystów ukraińskich w Polsce, a Wałentyna Samczenko przybliża wciąż dla nas nieodkryte obszary kultury muzycznej Ukrainy.
Relacje z XX Festiwalu Łańcuch, Witold Lutosławski World Days, Valetta International Baroque Festival, koncertów w Warszawie, Krakowie, a także spektaklu „Parsifal” w Grand Théâtre de Geneve.
Recenzje dziesięciu albumów, m.in. „Wooden Music I” kwintetu Tomasza Stańki, „Kings in the North” Wrocławskiej Orkiestry Barokowej czy niepublikowanych dotąd nagrań Nelsona Freire, a także książek: „Pierre Boulez. Demiurg nowej muzyki” oraz „Sonorous Desert…”.
Jan Topolski pisze o filmowych eksperymentach Andrzeja Markowskiego, Marcin Kostecki o mizofonii.
Kolejny odcinek cyklu „Słuchanie obrazów” Pawła Bienia.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.