W numerze między innymi:
Opera jest kobietą! Przyglądamy się pierwszym operowym menadżerkom, heroinom dawnych librett – zastanawiając się, czy możliwe jest wyzwolenie ich z zaklętego tańca aniołów, męczennic i femme fatale – oraz reżyserkom, które być może ów chocholi krąg demontują. Piszą Michał Bajer i Michał Bogucki, a z Karoliną Sofulak rozmawia Jacek Marczyński.
Relacje z inauguracji Hashtag Lab, Polin Music Festival, koncertów w Zielonej Górze i Krakowie oraz spektakli: „Raj i Peri”, „Lucio Silla” oraz „Tamerlano” na Festiwalu Opera Rara, a także „Rusałka” Dvořáka w Royal Opera House. Recenzja filmu „Il Boemo” o Josefie Myslivečku.
O sytuacji środowiska muzycznego w Stanach Zjednoczonych opowiada Maciej Żółtowski w rozmowie z Krzysztofem Stefańskim.
Recenzje jedenastu albumów, m.in.: nowej płyty Maurizia Polliniego, recitalu Jewgienija Kissina czy nowych nagrań Sheku Kanneh-Masona, a także książek: „Wieniawski” i „Moniuszko” z serii „Małe Monografie PWM”.
Danuta Gwizdalanka kontynuuje cykl „Tajne/Muzyczne”. O poszukiwaniach nowego brzmienia harfy pisze Zofia Dowgiałło.
Kolejny odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia Artysty”.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.
czytaj więcej
zwiń opis