Garrick Ohlsson: „Możesz być jak Vermeer, możesz być jak Rembrandt” – okładkową rozmowę z wybitnym pianistą, tryumfatorem Konkursu Chopinowskiego w 1970 roku przeprowadził Mateusz Ciupka.
Od czego zależy punkt słyszenia? Daniel Brożek przedstawia, jak zmieniały się koncepcje słuchania w praktyce eksperymentalnej. Antoni Michnik analizuje wizualne przesłanki naszego postrzegania muzyki. W krótkim przewodniku Marek Dusza wyjaśnia, jak wiele czynników wpływa na jakość dźwięku.
Relacje z festiwali: MaerzMusik w Berlinie, Syntezator Sztuki NeoArte w Oslo, Jazz Jantar w Gdańsku, koncertów w Warszawie, Katowicach, Szczecinie, Łodzi, a także spektakli: „María de Buenos Aires” w TW–ON, „Daphne” w Staatsoper Unter den Linden, „Telefon, Medium” w Warszawskiej Operze Kameralnej, „Tryptyk baletowy” w Operze Wrocławskiej, „Walkiria” w Stadttheater Berno.
W dziale „Zagranica” Magdalena Tejchma pisze o Kolumbii.
Recenzje dziewięciu albumów, m.in. najnowszej płyty Rafała Blechacza, Seong-Jin Cho oraz „Bacewicz. A Portrait” Kingi Augustyn i Alli Milchtein, a także nut utworów skrzypcowych ze Skandynawii oraz książki „Terrible Freedom: The Life and Work of Lucia Dlugoszewski” Amy C. Beal.
Dorota Cybulska-Amsler pisze o Franciszku Lesslu, a Michał Bajer zaprasza na kolejny odcinek cyklu „Łapanie za słowa”.
Paweł Bień kontynuuje cykl „Słuchanie obrazów”.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.