Muzyków wyjścia awaryjne. Bohaterki i bohaterowie reportażu Łucji Siedlik otwarcie opowiadają o tym, jak poszukiwali zawodowego szczęścia poza światem muzycznym. Wacław Zimpel w rozmowie z Piotrem Tkaczem-Bielewiczem zdradza, że jego kluczem do sukcesu są ciekawość, otwartość i nieustanne poszukiwanie. Filip Lech opowiada o Arthurze Russelu, który w obawie przed ograniczeniami i szufladkowaniem, opuścił zawczasu gmachy akademii i filharmonii.
Relacje z Festiwali: Bachowskiego w Świdnicy, Musica Divina w Krakowie, Kromer Festival w Bieczu, Wakacyjnych Kursów Nowej Muzyki dla Wykonawców oraz licznych koncertów. Ponadto spektakle: „Macbeth” w Salzburgu, „Parsifal” w Bayreuth, „Wozzeck” na Festiwalu w Aix-en-Provence oraz „Semele” w Monachium.
W dziale Zagranica Emilia Kostrzewa pisze o Peru.
Recenzje dziesięciu albumów, m.in. niedawno odkrytego nagrania „Łucji z Lammermooru” z Marią Callas, nowej płyty Lidii Grychtołówny, „Voyageur” Alego Farka Touré oraz nut: drugiej części zbioru „Ars choralis” a także książki: „Brzmienie uczuć” Petera Kivy’ego.
Marcin Kostecki kreśli sylwetkę Lili Boulanger w 130 rocznicę urodzin kompozytorki, a Danuta Gwizdalanka kontynuuje cykl „Tajne/Muzyczne”.
Maciej Kucharski przesyła muzyczną pocztówkę z willi Wahnfried.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.