30 pytań do Marin Alsop, nowo wybranej dyrektorki artystycznej NOSPR Katowicach, zadaje w okładkowej rozmowie Agnieszka Nowok-Zych.
Wyrok na krytykę jeszcze nie zapadł. Piotr Mika zbiera głosy adeptów krytyki muzycznej, Krzysztof Stefański opracował dyskusję doświadczonych krytyków o funkcjonowaniu w tym zawodzie. Mateusz Ciupka rozmawia z Normanem Lebrechtem, historykiem i założycielem jednego z najpopularniejszych blogów muzycznych na świecie Slippedisc.
Relacje z festiwali: Organy Plus, Szymanowski/Polska/Świat, Auksodrone oraz koncertów w Warszawie, Katowicach, a także ze spektakli: „Ślepy tor” w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, „Lohengrin” w Opéra Bastille, „Zeroth Law” w Deutsche Oper Berlin oraz „Łaskawość Tytusa” w Operze Bałtyckiej w Gdańsku.
Recenzje piętnastu albumów, m.in.: przegląd płyt z muzyką Nino Roty, nowe nagrania sonat C.P.E. Bacha dokonane przez Rachel Podger i „Mity” Szymanowskiego w wykonaniu Sueye Park i Rolanda Pöntinena, a także książek: „Listy z Paryża 1839–1845. Nauczanie i otoczenie Chopina w świetle korespondencji jego ulubionej uczennicy” w opracowaniu Uty Goebl-Streicher oraz „Operowe laboratorium” Anety Derkowskiej.
Katarzyna Kucia-Kuśmierska kreśli sylwetkę niedawno zmarłej Kaiji Saariaho, Karolina Dąbek pisze o metaforach w muzyce Györgya Ligetiego.
Nowy odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.