Wielką sztuką jest odejść w odpowiednim momencie. Dla mnie w klasyce wydarzyło się już wszystko – mówi Thomas Quasthoff w okładkowej rozmowie z Jakubem Kuklą.
Czego uszy nie słyszą, czyli sztuka od zaplecza. Wioleta Żochowska pisze o pracy producentek i producentów koncertów. Ada Bystrzycka w rozmowie z Marylą Zając-Wodziańską opowiada o tajnikach oświetlenia. Aleksandr Przybylski sprawdza poziom bezpieczeństwa na koncertach.
Relacje z festiwali: Kultura Natura w Katowicach i Organy Plus, premier operowych dla dzieci, Gluck-Festspiele, wrocławskiej „Włoszki w Algierze” oraz „Okupu z Zamory” w Saint-Étienne.
Recenzje płyt, m.in. nagrania moniuszkowskich „Widm” w interpretacji Fabio Biondiego, albumu „Solo” Isabele Faust, różnych nagrań Stabat Mater Pergolesiego, „Poloneza” Lumpeksu, drugiego tomu „Rok wychowania przez sztukę” Anny Weber oraz nut „Four Women Changed the Musical World” Leah Broad.
O operach Pétera Eötvösa pisze Tomasz Biernacki. Cykl „Tajne/Muzyczne” kontynuuje Danuta Gwizdalanka.
Kolejny odcinek cyklu „Wydział Instrumentalny” Beniamina Vogla.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.