„Mam dużo młodej energii” – przyznaje Elīna Garanča w okładkowej rozmowie z Jackiem Marczyńskim.
Na tropie muzycznych mitów. O muzycznej mitografii pisze Bartłomiej Gembicki, o mitach nowej muzyki Jan Topolski, a o muzykantach i magii Maciej Filipczuk.
Relacje z festiwali: Sacrum Profanum, Pianistycznego Festiwalu Rudolfa Firkušnego, koncertów w Opolu, Sopocie, Warszawie czy Krakowie oraz spektakli: „Bona” w Krakowie, „Luiza Miller” w Bytomiu, oraz „The Turn of the Screw” w Londynie.
W korespondencji zagranicznej Mateusz Ciupka pisze o muzyce czeskiej.
Recenzje płyt m.in.: rekonstrukcji „Passionsoratorium” Bacha, nagrania Brahmsa pod batutą Yannicka Nézet-Séguina, archiwalnych nagrań Komedy czy filmowych skarbów Korzyńskiego, a także książki: „Od prezentowania dzieł do tworzenia krytycznej wiedzy” Moniki Pasiecznik.
O wczesnej polifonii w ukraińskiej muzyce partesowej pisze Olha Szumilina, a o „Kantacie konoracyjnej” Alexander Grychtolik.
Nowy odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.