W nowym numerze między innymi:
Genialne partytury mnie onieśmielają – mówi nowy dyrektor artystyczny Filharmonii Narodowej Krzysztof Urbański w rozmowie z Krzysztofem Stefańskim.
Jak zrobić karierę w operze? Perspektywę młodych śpiewaków kreśli Tomasz Pasternak, o operowym stidu Opery Hamburskiej pisze Jolanta Łada-Zielke. Z dyrektorem ds. organizacji pracy artystycznej w Metropolitan Opera Thomasem Lausmannem rozmawia Jacek Marczyński.
Relacje z festiwali: Misteria Paschalia, Actus Humanus, Poznańska Wiosna Muzyczna, Wielkanocnego Festiwalu L. van Beethovena, Eliminacji Konkursu Chopinowskiego, koncertów w Katowicach, Warszawie, Rzeszowie i Pradze oraz ze spektakli: „Morze” w Łodzi, Kreacje Polskiego Baletu Narodowego, „Carmen” Ingera na Bydgoskim Festiwalu Operowym oraz „Chowańszczyzna” w Grand Théâtre de Genève.
Recenzje płyt, m.in. nowego nagrania „Pasażerki” Wajnberga, „Nokturnów” Fielda, „Angel Death Traps” Alexandra Schuberta, a także książek: „Szaleństwo w operze” Marcina Boguckiego oraz „Wzmacniane modlitwy” Piotra Cichockiego.
O Koncertach Chopinowskich w Łazienkach Królewskich pisze Ewa Sławińska-Dahlig. Cykl „Muzyka i łzy” kontynuuje Karolina Kolinek-Siechowicz.
Na nowy odcinek „Słuchania obrazów” zaprasza Paweł Bień.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.