W nowym numerze między innymi:
„Awangarda, scat i walentynki”, czyli okładkowa rozmowa Szymona Maliszewskiego z chórmistrzynią i dyrygentką Anną Szostak, kierującą od ćwierć wieku Zespołem Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia.
Oczernianie i wybielanie klasyki, czyli krytyka muzyki zachodniej. O kierunkach nowej muzykologii pisze Marta Beszterda van Vliet. Odpowiedzi na pytanie, czy warto pogrzebać klasykę szuka Krzysztof Moraczewski.
Relacje z festiwali: Musica Electronica Nova, Kody, Gdańskiego Festiwalu Muzycznego, Praskiej Wiosny, Organów Plus, a także koncertów w Katowicach i Wrocławiu oraz ze spektakli: „Kawaler z różą” w Paryżu, „Idomeneo” w Polskiej Operze Królewskiej, „Fantazja i Fortuna” w Operze Bałtyckiej, „Don Carlos” w Operze Wrocławskiej, „Tristan i Izolda” w Cottbus.
Recenzje płyt, m.in: najnowszego albumu Jana Lisieckiego, nowego nagrania „Missy solemnis” Beethovena dokonanego przez Le Cercle de l’Harmonie i „Ukrainian Piano Concertos”, a także książki „Paweł Klecki. Portret artysty z historią w tle” oraz wydań nutowych utworów chóralnych Marka Raczyńskiego.
O kompozytorach wobec zmian klimatu pisze Urszula Koza, o śląskiej tożsamości zapisanej w śpiewniku nyskim Oliwia Kraft.
Na nowy odcinek cyklu „Słuchanie obrazów” zaprasza Paweł Bień.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.