W nowym numerze między innymi:
Nowa muzyka: prześwity czy gra pozorów? O uprzedzeniach w środowisku muzyki współczesnej mówią jego przedstawiciele. O miejscu krytyka pisze Jan Topolski, a komentarz redakcyjny pisze Michał Mendyk.
Relacje z festiwali: Warszawska Jesień, Festiwalu im. Tadeusza Bairda, Szalone Dni Muzyki, Konkursu im. Tadeusza Wrońskiego, koncertów we Wrocławiu, w Toruniu i Katowicach, a także ze spektakli: „Titon et L’Aurore” w Polskiej Operze Królewskiej, „Tosca” w Teatrze Wielkim w Łodzi, „Jocasta’s Line” na Ultima Festival w Oslo oraz „Wyrok” w Teatrze Wielkim w Poznaniu.
W korespondencji zagranicznej Andrzej Kuchno pisze o muzyce słoweńskiej.
Recenzje płyt, m.in. Bachowskiego debiutu Alberta Cano Smita, klawesynowego debiutu Louise Acabo, różnych nagrań „Sonaty na skrzypce solo” Béli Bartóka, a także książki „Felicita! Psychobiografia Felicity Vestvali” Piotra Szaroty oraz nut „The Faber Music: Women Composers Piano Anthology”.
O pokonywaniu ograniczeń w odbiorze muzyki u osób z niepełnosprawnościami słuchu pisze Marcin Kostecki.
Pocztówkę z domu Pavarottiego pod Modeną przesyła Magda Miśka-Jackowska.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.