Eric Lu. Tryumf i wątpliwości. Z tryumfatorem XIX Konkursu Chopinowskiego rozmawia Jacek Marczyński. Pianistyczny turniej podsumowują Krzysztof Stefański, Mateusz Ciupka, Marcin Gmys, Anna Chęćka i Monika Pasiecznik. O zmęczeniu Konkursem pisze Adam Suprynowicz, a o produkcjach wizualnych i wizerunku Chopina pisze Kornelia Sobczak.
Relacje z festiwali: Festival d’Automne, Auksodrone, Organy Plus, Canti Spazializzati, oraz koncertów w Katowicach, Wrocławiu i Warszawie oraz spektakli: „Hrabina” Moniuszki w Teatrze Wielkim w Poznaniu, „Parsifal” w Gandawie, „Griselda” Scarlattiego w Gliwicach, „Idomeneo” Mozarta w Pradze.
Recenzje płyt, m.in. nowego nagrania „Dixit Dominus” Händla, „Zygmunt Konieczny: Taki pejzaż” od Anaklasis, „Afrosonica” od MEG, czy „Tears of Injustice”, a także nut z kompozycjami Reeny Esmail oraz książki „John Coltrane: opowieść o brzmieniu” Bena Ratliffa.
Marta Szoka pyta, komu potrzebna jest teoria muzyki w obliczu kryzysu nauczania akademickiego i malejącej liczby studentów teorii muzyki w Polsce.
O organach Modalio w cyklu „Wydział Instrumentalny” pisze Alexander Mihalič.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.