Szata zdobi muzyka – semiologia ubioru. O modzie koncertowej pisze Lucyna Maria Rotterm o tym, co wykonawcy komunikują nam swoim ubiorem pisze Jakub Strużyński.
Relacje z festiwali: NeoArte – Syntezator Sztuki i Krakowska Jesień Jazzowa, koncertów w Bydgoszczy, Katowicach i Poznaniu oraz spektakli: „Kopciuszek” Rossiniego w Białymstoku, „Mitrydates Eupator” Scarlattiego w Palermo, „Straszny dwór” Moniuszki w Gdańsku, Tryptyk baletowy „Lumière” we Wrocławiu.
„Interesuje mnie miejsce, z którego pochodzę – pustynny amerykański Południowy Zachód – i ludzie, z których się wywodzę: zarówno naród Nawaho, jak i społeczność Chicano z Nowego Meksyku” – mówi Raven Chacon w rozmowie z Wioletą Żochowską.
Recenzje płyt, m.in. nowych nagrań utworów Satiego, różnych rejestracji „Platei” Rameau, „Hiraeth” Sofie Brich i Antoniny Nowackiej, „Sam Kowalski”, a także: „Rameau” Rousseta w serii Małych Monografii PWM.
Maria Shetty kreśli sylwetkę Paula Hindemitha w 130 rocznicę urodzin kompozytora. O etyce streamingu pisze Maciej A. Kierzkowski.
Muzyczną pocztówkę z Assas przesyła Iga Batog.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.