Premiery nowych kolekcji mody i kosmetyków; aktorka Dominika Kojro w obiektywie Avanti; propozycje zestawów na narty, snowboard i łyżwy; historia marki Trussardi; militarny styl w ubraniach, butach i dodatkach; najgorętszy trend sezonu – marynarka smokingowa; wełniana mini w zestawach casual i eleganckiej stylizacji; ciepłe, zimowe swetry, w norweskie wzory lub warkocze; lśniące ubrania, buty i dodatki; kamizelki – długie, krótkie, z futra naturalnego i sztucznego; propozycje dla nowoczesnego gota; bielizna w lamparcie cętki i plamki geparda; trapery na obcasie lub koturnie; drewniane detale w postaci oprawek okularów, pasków od zegarków; biżuteria w stylu retro – perły; najmodniejszy makijaż na zimę; kosmetyki odbudowujące płaszcz lipidowy i łagodzące podrażnienia; preparaty chroniące usta zimą; odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane fryzjerom; jak poprawić biust – metodami nieinwazyjnymi, czy za pomocą operacji plastycznej; Anna Dereszowska pokazuje zawartość swojej kosmetyczki.
Pierwszy na polskim rynku magazyn dla kobiet z segmentu tzw. pism shoppingowych. Zadebiutował w marcu 2004 roku. Średni nakład miesięcznika wynosi 250 tys. egzemplarzy (ZKDP, 2008).
Tematyka „Avanti” związana jest z modą i urodą. Miesięcznik prezentuje modne ubrania, buty i dodatki z najnowszych kolekcji dostępnych w polskich, sieciowych sklepach. Wszystkie produkty opatrzone są ceną i nazwą sklepu. Dodatkową atrakcją są informacje o wyprzedażach, promocjach i kupony rabatowe.
Pismo skierowane jest do kobiet w wieku 18-30 lat, mieszkanek miast, aktywnych, pewnych siebie, zadbanych, zainteresowanych nowymi trendami w modzie i urodzie, zdrowym trybem życia i lubiących robić zakupy.
„Avanti” ma na swoim koncie kilka prestiżowych nagród, w tym: tytuł Debiut Roku przyznany w 2004 r. przez branżowy magazyn „Media i Marketing Polska” oraz nagrody Media Trendy 2005 w kategoriach Magazyn Roku i Debiut Roku.