Czy operowi kochankowie mogą zbliżyć się do siebie na odległość bliższą niż półtora metra? Pandemiczną rzeczywistość i popandemiczną przyszłość opery w Polsce i na świecie analizują Jacek Marczyński, Jacek Jekiel i Tomasz Pasternak.
Relacje z festiwalu Misteria Paschalia, 25 Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, 8 Festiwalu Muzyki Tradycyjnej i Ludowej Ethniesy, festiwali Borealis i MaerzMusik, 13 Warsztatu Choreograficznego Kreacje oraz koncertów we Wrocławiu, Katowicach, Szczecinie, Krakowie, Łodzi i Buenos Aires.
Recenzje ponad 20 płyt, w tym nowego nagrania kompletu symfonii Charlesa Ivesa pod dyrekcją Gustavo Dudamela, albumów Mateusza Kowalskiego, chóru Camerata Silesia, Marii Gabryś-Heyke, Macieja Gańskiego, Goldberg Baroque Ensemble, Marek Kądziela Jazz Ensemble, a także przegląd publikacji słowackiej wytwórni Mappa i wydań nutowych utworów skrzypcowych Grażyny Bacewicz.
O promocji i autopromocji wykonawców muzyki dawnej pisze Marcin Bogucki; nową i starą instrumentację „Pieśni księżniczki z baśni” Karola Szymanowskiego analizuje Łukasz Borowicz; Aleksander Laskowski krąży między „Il Prigioniero” Luigiego Dallapiccoli a „Radą egipską” Leonarda Sciascii oraz listami Józefa Czapskiego i Ludwika Heringa; Józef Kański o telewizyjnym cyklu beetovenowskim Christiana Thielemanna.
Pierwsza część niepublikowanych dotąd pamiętników śpiewaka Wiktora Brégy’ego.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.