Muzyka w plenerze – Danuta Gwizdalanka kreśli historyczny szkic na temat utworów prezentowanych a to na wodzie, a to ze sztucznymi ogniami w tle. Wioleta Żochowska szuka w dzieł, dla których konkretna przestrzeń stanowi niezbędne pudło rezonansowe lub jest jednym z wpisanych w partyturę instrumentów. Współczesnym produkcjom operowym w nietypowych miejscach przygląda się Jacek Marczyński. Michał Nowak w rozmowie z organizatorami wydarzeń plenerowych, podejmuje temat wyzwań i ograniczeń tego typu imprez.
Relacje z 17 Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie, Sinfonietta Festivalu, wystawy „Muzyka jako zapis” w krakowskim MOCAK-u, Warsaw Summer Jazz Days, spektakli: „Kombinat” w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, „Złoty Kogucik” w Opéra de Lyon, „Straszny dwor” w Teatrze Wielkim w Poznaniu oraz „Tristan i Izolda” w Bayerische Staatsoper.
Recenzje płyt: z koncertami fortepianowymi Beethovena w wykonaniu Krystiana Zimmermana, „Acousmatic Music” Marcina Stańczyka, Bomsori Kim z NFM Filharmonia Wrocławska, The English Concert, Wiener Akademie, zespołu Dagadana, Rafała Mazura, Maxa Richtera, książki „Szymański” z cyklu „Małe Monografie" PWM oraz nut – Antologii pieśni patriotycznej „Śpiewajmy Polskę!”.
„Wolę grać na wieży” – wyznaje wybitna carillonistka Monika Kaźmierczak w rozmowie z Łucją Siedlik.
Jerzy Kornowicz, Zygmunt Krauze, Hanna Kulenty i inni wspominają Louisa Andriessena. Krzysztof Kwiatkowski kreśli sylwetkę niedawno zmarłego Frederica Rzewskiego. Tomasz Szachowski pisze o zmarłym Wojciechu Karolaku. Andrzej Szadejko prezentuje drugą część opowieści o muzycznych perłach dawnego Gdańska.
Piąty odcinek „Historii artysty” – wspomnień Wiktora Brégy.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.