Czy na koncercie można czuć się swobodnie? O dziejach koncertowego ceremoniału pisze Danuta Gwizdalanka. Łucja Siedlik pyta muzyków o publiczność. O przemianach koncertowej etykiety mówi Zygmunt Krauze, a o nieszablonowym podejściu do muzycznych spotkań Marcin Masecki. Katarzyna Ryzel przegląda archiwa „Ruchu Muzycznego” w poszukiwaniu opinii o publiczności notowanych w przeszło 75-letniej historii pisma.
Relacje z Festiwalu Prawykonań, Audio Artu, Gdańskiej Jesieni Pianistycznej, Festiwalu Trzy-Czte-Ry, Eufonii. Recenzje spektakli: „La bohème” Pucciniego w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, „Il ritorno d’Ulisse in patria” Monteverdiego w Theater Basel, „Castor et Pollux” Rameau w Warszawskiej Operze Kameralnej oraz „The Man with Night Sweats” Bellla i Lady w Krakowie.
Recenzje albumów: Graindelavoix oraz Gesualdo Six z muzyką Josquina, Sol & Pat, czyli Patricia Kopatchinskaja i Sol Gabetta, „Bach Before Bach” Chouchane Siranossian, najnowszej płyty Daniłła Trifonowa, trzech nowych albumów wydawnictwa In Crudo, „Misia” Revue Blanche, „Bojkowskiego głosu Bieszczadu” „Shadow Plays” Craiga Taborna oraz książek: „Orkiestra. Rusz w świat i znajdź zagubionych muzyków” Chloe Perarnau oraz „Bacewicz” Joanny Sendlak wydanej w serii Małych Monografii PWM.
Połączone batutą – z Agnieszką Duczmal i Anną Duczmal-Mróz rozmawia Gabriela Ułanowska.
Kaja Prusinowska pisze o kolędach, a Andrzej Szadejko finalizuje swój cykl zapisków o dawnej muzyce i muzykach Gdańska.
Kolejny odcinek „Historii z fotografii” Olgierda Pisarenki.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.