W numerze między innymi:
Jean Rondeau, czyli powrót do przyszłości – o najnowszym albumie francuskiego klawesynisty pisze Karolina Kolinek-Siechowicz.
Małe filharmonie I i II stopnia – Jakub Głaz na koniec roku szkolnego pisze o nowych salach koncertowych szkół muzycznych w Polsce.
Relacje z festiwali: Händel-Festspiele w Halle, Muzycznego Festiwalu w Łańcucie, Leo Festiwalu w NFM oraz spektakli: „Venere e Adone” w Hamburgu, „Kynolog w rozterce” w Warszawie, „Il Trovatore” w Londynie i „Rigoletto” w Gdańsku.
W dziale Zagranica Magdalena Tejchma przybliża muzykę Algierii.
Recenzje sześciu albumów, m.in. nowego nagrania „V Symfonii” Mahlera, oratorium „Le miroir de Jésus” André Caplet, kwartetów smyczkowych Ligetiego, a także książki „Musical Landscapes in Color. Conversations with Black American Composers” Williama C. Banfielda oraz nut: „The Oxford Book of Choral Music by Black Composers”.
Karolina Kolinek-Siechowicz rozmawia Inés Ruiz Artolą o Wandzie Landowskiej, a Jolanta Łada-Zielke przybliża historię spektakli wystawianych w Operze Leśnej w Sopocie.
Nowy odcinek cyklu „Słuchanie obrazów”.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.
czytaj więcej
zwiń opis