Alternatywne ścieżki edukacji muzycznej. Szkoły Casio czy Yamahy, nauczanie gordonowskie albo metoda Suzuki – panoramę inicjatyw komercyjnych i bezpłatnych kreśli Viola Łabanow. Joanna Bronisławska pisze o swoich doświadczeniach z polskim systemem edukacji, a Joanna Kwapień o autodydaktach.
Zmarłego niedawno Józefa Kańskiego wspominają: Jacek Marczyński, Adam Rozlach, Katarzyna Ryzel, Kacper Miklaszewski i Daniel Cichy.
Relacje z Festiwali: Internationale Ferienkurse für Neue Musik w Darmstadzie, Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju oraz koncertów we Wrocławiu i Krakowie, a także recenzje spektakli: „Wesele Figara” na Salzburger Festspiele, „Semele” na Glyndebourne Festival oraz „Tristan ii Izolda” w Bayreuth.
Recenzje 13 albumów, m.in. nagrań muzyki Gesualda dokonanych przez Les Arts Florissants, nowej bachowskiej płyty Andrása Schiffa oraz późnych kwartetów Beethovena w interpretacji Calidore String Quartet, a także nut: „The Faber Music Contemporary Piano Anthology” i książki „Formation. Building A Personal Canon. Part One” Brada Mehldau.
O muzyce Kościoła Wschodniego pisze Marcin Abijski, a o earwormach Marcin Kostecki.
Paweł Bień kontynuuje cykl „Słuchanie obrazów”.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.