Muzyka podglądana aparatem – Andrzej Zygmuntowicz pisze o spotkaniach muzyki z fotografią, Monika Pilch zbiera głosy artystów-fotografów, którzy opowiadają, czym są dobre ujęcia z koncertu oraz kadry wierne i niewierne rzeczywistości. O przypadkowości, prywatności i intymności w obrazie opowiada Jackowi Marczyńskiemu Janusz Marynowski, dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia i zapalony fotograf.
Relacje z Festiwali: Warszawska Jesień, Ultima w Oslo oraz spektakli: „Czarodziejski flet w Breslau” w Operze Wrocławskiej, „Don Carlos” w Grand Théâtre de Geneve, „Borys Godunow” w Staatsoper Hamburg, a także wieczoru baletowego kompozytorów polskich w Teatrze Wielkim w Łodzi.
W korespondencji zagranicznej Justyna Miguła pisze o muzyce Kazachstanu.
Recenzje jedenastu albumów, w tym nagrań niedawno zmarłej wybitnej austriackiej pianistki Ingrid Haebler, kompletu „Melodii na Psałterz polski” Mikołaja Gomółki, a także solowych sonat skrzypcowych Eugène’a Ysaÿe’a w wykonaniu Hilary Hahn, a także książki „Athos. Słuch Świętej Góry” oraz nut: „Folk Tunes from the Women”.
Katarzyna Spurgjasz w cyklu „Namiętność kolekcjonowania” pisze o zbiorach pieśni Joannesa Chrysostomusa Zalaskiego. Danuta Gwizdalanka zaprasza na kolejny odcinek „Tajne/Muzyczne”.
Paweł Bień kontynuuje cykl „Słuchanie obrazów”.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.