Sztuka nie musi tłumaczyć – mówi Paweł Kulczyński w okładkowej rozmowie z Janem Topolskim.
Jak posadzka stała się sztuką? O muzyce i sztukach plastycznych pisze Jacek Szerszenowicz, o rzeźbiarskich inspiracjach kompozytorów Karolina Dąbek, o konsekwencjach założenia, że czas równa się przestrzeni Daniel Muzyczuk a o muzyczności scenografii Maciej Guzy.
Relacje z festiwali Timeless Film Festival, Dni Ullmannowskich w Cieszynie, Dni Nowej Muzyki, oraz koncertów w Krakowie, Warszawie i Katowicach, a także spektakli: „Straszny dwór” w Berlinie, „Święty Franciszek z Asyżu” w Genewie, „Don Pasquale” w Operze Nova i „Kublai Khan” Salieriego w Wiedniu.
Recenzje płyt, m.in. pierwszej rejestracji „Manru” po niemiecku, „Missa solemnis” Beethovena w interpretacji Jordiego Savalla, albumów z muzyką Grażyny Bacewicz i nowej płyty Royal String Quartet, a także książki „Apolinarego Szeluty światy niepoznane” Bolesława Błaszczyka i nut „Głowa Orfeusza II” Elżbiety Sikory.
O kompozycjach Adama Mickiewicza w archiwum wydawnictwa Schott pisze Barbara Świderska. O gitarze elektrycznej w muzyce nowej pisze Wojciech Błażejczyk.
Na kolejny odcinek cyklu „Słuchanie obrazów” zaprasza Paweł Bień.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.