W nowym numerze między innymi:
Edukacja muzyczna do zmiany! O rozdrożach powszechnej edukacji muzycznej pisze Violetta Łabanow, o systemowym wygaszaniu potencjału Danuta Pietraszewska, a o programie „Śpiewająca Polska” Joanna Kołodziejska.
Relacje z festiwali: Kromer Festival Biecz, Festiwal Muzyki Polskiej, Festiwal Muzyki Karola Szymanowskiego, Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach, Wakacyjnych Kursów Muzyki Nowej dla Wykonawców oraz ze spektakli: „Idiota” Wajnberga w Salzburgu, „Tristan i Izolda” w Bayreuth oraz „D’Arc” Krystiana Lady.
Recenzje płyt: Top 5 nagrań „Ptaszyna”, „Orfeusz i Eurydyka” Glucka z Jakubem Józefem Orlińskim, „Winterreise” według Andrè Schuena, nowy krążek Sama Lee oraz książek: „Djembe – method for beginner djembe players” i „Dźwięk bez fikcji. O radiowym reportażu artystycznym”.
O konferansjerach w świecie muzyki klasycznej pisze Mateusz Ciupka. Cykl „Tajne/Muzyczne” kontynuuje Danuta Gwizdalanka.
„Dy tata patrzy z góry” – z Roxanną i Jemem Panufnikami rozmawia Beata Bolesławska-Lewandowska.
W cyklu „Światy równoległe” Jan Topolski kreśli sylwetkę Tani León.
Paweł Miczka w cyklu „Wydział instrumentalny” pisze o pochette.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.