Przyszłość elektroniki: analogowe dźwięki i sztuczna inteligencja. O zwrocie analogowym w muzyce elektronicznej pisze Iza Smelczyńska, o tworzeniu ze sztuczną inteligencją Wojtek Krzyżanowski. Z kompozytorką Aleksandrą Słyż rozmawia Piotr Mika.
Relacje z festiwali: WarszeMuzik, „Interakcje” Spółdzielni Muzycznej, Festiwalu Goldbergowskiego i Festiwalu w Salzburgu, a także ze spektakli w Operze w Sydney, licznych koncertów, premier oraz filmu „Maria” o Callas zaprezentowanym na Festiwalu Filmowym w Wenecji.
O rosyjskim podziemiu w obronie etnicznych mniejszości pisze Remigiusz Mazur-Hanaj.
Recenzje płyt, m.in.: nowe nagrania muzyki Ligetiego, smyczkowa Gloria Coates, Lucia Dlugoszewski „Abyss and Caress”, różne nagrania „Koncertu skrzypcowego” Brittena oraz trzecia wielokulturowa płyta Piotra Damasiewicza.
O tym, czym jest amuzja, pisze Marcin Kostecki. Cykl „Łapanie za słowa” kontynuuje Michał Bajer, a cykl „Tajne/Muzyczne” Danuta Gwizdalanka.
Na kolejne kolejne „Słuchanie obrazów” zaprasza Paweł Bień.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.