Relacje z konferencji Elementi 12, koncertów w Krakowie, Warszawie, Wrocławiu i Katowicach, ze spektakli: Cezarego Tomaszewskiego i Krystiana Lady na Opera Rara, „Avenue Q” w Poznaniu, „Straszny dwór” w Starym Teatrze, „Czarodziejski flet” w Szczecinie, „Venus and Adonis” w Polskiej Operze Królewskiej i „Opowieści Hoffmanna” w Strasburgu.
Recenzje płyt, m.in. nagrań muzyki Luca Ferrariego, współczesnej muzyki ajmarskiej Sergia Prudencia, utworów Witolda Szalonka w wykonaniu Cameraty Silesia, a także książek: „Na tropie własnej gwiazdy. Muzyczna podróż Oskarka” Anny Czerwińskiej-Rydel i nut „Zbigniew Wodecki. Piosenki” w opr. Krzysztofa Herdzina.
W korespondencji zagranicznej o węgierskich domach tańca pisze Remigiusz Mazur-Hanaj.
O inscenizacjach oper Richarda Straussa w Bytomiu pisze Paweł Binek. Nowy kurs estetyki muzycznej proponuje Paweł Siechowicz.
W nowym odcinku cyklu Wydział Instrumentalny o pianoforte guittar pisze Wojciech Gurgul.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.