Lubię załatwiać rzeczy od razu – mówi Rafał Tomkiewicz w okładkowej rozmowie z Dominiką Micał.
Muzyka jako przemoc. O okrucieństwie nie tylko blaszanego bębenka pisze Michał Libera, o roli muzyki w Zagładzie Mateusz Ciupka.
Relacje z Biennale der Berliner Philharmoniker, Saxomanii, recitalu laureatów Konkursu Muzyki Organowej im. Sweelincka w Gdańsku, koncertów we Wrocławiu, Bydgoszczy, Katowicach oraz ze spektakli: „Aida” w Operze Krakowskiej, „Maria, królowa Szkotów” w Londynie, „Spartakus” w Operze Śląskiej, „Złoto Renu” w Paryżu.
Recenzje płyt, m.in. albumu z pieśniami dla Petera Pearsa w wykonaniu Robina Tritschlera, „Hammerklavier” w interpretacji Marca-André Hamelina, „Parii” Moniuszki w inscenizacji Opery Poznańskiej, „Inspired by Ludomir Różycki” Kuby Stankiewicza od Anaklasis, a także książek „101 Tales of a Traveling Musician” i „Collaborations” Irvine’a Arditti.
W stulecie urodzin Pierre’a Bouleza Krzysztof Kwiatkowski pyta, jak działalność tego artysty zmieniła muzykę współczesną?
O inscenizacjach oper Richarda Straussa w Bytomiu pisze Paweł Binek. Nowy kurs estetyki muzycznej proponuje Paweł Siechowicz.
Muzyczną pocztówkę z Tatr przesyła Anna Gluc.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.