W nowym numerze między innymi:
Problemy z muzyką rosyjską. O miejscu muzyki w rosyjskim projekcie imperialnym pisze Mikołaj Banaszkiewicz, o zmianach w repertuarach instytucji kultury Igor Torbicki, a z dyrektorem Filharmonii Narodowej Ukrainy rozmawia Joanna Kwapień.
Relacje z festiwali: Händel-Festspiele, Ephemera, Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu, Muzycznego Festiwalu w Łańcucie, Konkursu Moniuszkowskiego, a także koncertów w Warszawie, Dreźnie i we Wrocławiu oraz ze spektakli: „Borys Godunow” w Amsterdamie, „Duch wojewody” w TW–ON, „Turandot” w Poznaniu, „Przygody Pinokia” w Łodzi i nowa opera Venablesa w Moguncji.
Recenzje płyt, m.in: „Mszy h-moll” w interpretacji Pygmaliona, nowego albumu Fatmy Said czy „Dafnis i Chloe” w wykonaniu LSO, a także książki „Dźwięki, ludzie i nasłuchiwanie miasta” Marty Michalskiej oraz nut „Ghanaian Xylophone Music for Marimba”.
O muzykologii wrażliwej dyskutują Grzegorz Piotrowski i Sławomir Wieczorek.
Nowy odcinek cyklu „Wydział Instrumentalny” Beniamina Vogla.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.